Skip to main content

FREE FROM EVERYTHING



Bebasssss ..
Itulah guys .. setiap orang mahu bebas ,mahu free , termasuk lah aku , nak bebas macam belon2 tu .berterbangan puas , dapat terbang sejauh mana  nak pergi , boleh pergi tanpa dikawal oleh sesiapa . Aku nak bebas  bersuara , aku nak bebas dalam bercinta , aku nak bebas dalam  menuntut ilmu . Dan aku nak bebas dalam  menunaikan semua tanggungjawab aku yamg dah diamanahkan Allah . Bila kita bebas buat apa yang kita suka hasil nya pasti memuaskan sebab kita dah buat semua kerja2 tu dengan penuh  keikhlasan. Tapi malangnya guys ...

Aku masih belum bebas dari diintip oleh beberapa org pengintip sukarela . Bhahaha  dasyat giler guys  , betul kata  Pak jerul , mia zarra  hotstuff  now . Hahahaha lebih lagi lepas dah tak duduk malaya  ,lagi la meletop2 dia punya hot . Everywhere  orang dok peghati ..pegh gisau ..gisauu .. buat2 tak geti suda lah ek guys .

Guys ..
Aku Mia .. umur 21 tahun 2016 ni , Mama ,ayah ,adik E ..harta akhirat yang aku ada , ilmu yg aku belajar sekarang ni ilmu yg boleh jadikan aku sorang orang selagi aku hidup , nanti dah mati ,habis dah ilmu tu KECUALI aku ajar kat orang lain ,dan orang tu amalkannya ,so ilmu tu jadi lah amal jariah dari aku .

Guys ..
Free me from this world . Letih kot nak bertelagah  pasal benda yang pada aku tak layak buat kepala otak celaru . Well dulu boleh la aku berbahas untuk tegakkan kebenaran , tapi  macam aku cakap , Mia memang dah berubah  , perubahan 400% . So  aku yang dulu memang dah takda . korang bukak la isu  paling meletop kat malaya tu , korang ingat aku kesah ??  Hahahahaha aku ada banyak benda baik2 yang nak di fikir ,yang wajib aku fikirkan , yang  mungkin  memang perlu aku fikirkan pun . Untuk  ambil kesah hal remeh temeh dari malaya tu  ..ofkos tak aaa .. waste my time doe .

Guys ..
Paling lawaknya  , dalam kehidupan aku kat sini , aku 24 jam dok asyik la happy sokmo dengan Zualaikha  , classmate dan dengan semua manusia disekeliling aku ni, dengan pak arab ,mak arab , tuan2 syeikh , ana,ante,anta  aa .. tapi sayangnya   jauh disudut  ceruk laman sosial  dihujung sana tu , ada jugak mahlok ciptaan Allah yg sungguh perihatin  nak menilai kehidupan aku .peh  giler tak hot doe !! Nak terkencing aku bangga kerana memikirkannya  bhahahahah. Ayat ajet2..

Well.. qadaq ,qadar Allah ..siapa boleh ubah ?? Orang nak pecah kepala fikir pasal aku  ,pasal dunia aku , ada aku kesah ?? Nak burukkan aku ?? Merepek2 pasal aku  ?? Satu  milimeter pun aku tak kesah guys ,malah aku gelakkan lagi ada aaa ..

Guys.. aku jadi kebal sebab pada aku , aku hidup bukan kerana mereka  ,aku bernafas bukan sebab mereka  , aku di luar malaya pun bukan urusan mereka  , semua ni atas kehendak qadaq dan qadar Allah . Tapi apa yg berjaya mereka  buat kat aku guys ???


Yezzaaaa .. aku dah berjaya  dapat bertimbun2 pahala hanya sebab diumpat mereka ,digossipkan oleh mereka ,dipertikaikan oleh mereka ... peh korang ingat senang ke nak dapat pahala dengan percuma ?? Naaah .. i got it !!  ( raver aa kejap)  bhahahaha

Thanks pada mereka yang selalu ambil kesah pasal aku , biarpun aku kadang2 je ingat kat korang  ,  banyak benda kot aku nak ingat , hahahaha buat lah selalu ea , aku tak marah pun sebab pada aku dengan marah, apa  aku dapat ? Kawen  lepas 45 minit chat ? Hahahaha kalau dapat kawen syok la jugak ,hari2 aku nak marah hahahaha ..Bak kata  Zaid kat acc google plus dia yg  kononnya da tak aktif tu  .. mia  ...muka dah tak  cantik ,perangai lagi tak cantik ,  tak suka menipu , tapi  dia sendiri yg menipu..hahahaha

*zaid berkata 2 tanpa dia tahu apa kesahnya  disebalik apa yg berlaku ,  Aku ?? ok..ok layannn ..bhahahaha


But Seriously  guys inilah orang yang kedua aku takkan maafkan sampai aku MATI !!!!  Dia ada banyak  dosa dengan aku  .Sumpah guys ..Selain perempuan tu , Zaid adalah orang yg aku takkan maafkan ...sampai lah ku MATI  ..sampai diakhirat nanti  ,kau carilah insan bernama Damia Hazira ni zaid  , kalau kau boleh jumpa lah kan dan kalau aku nak jumpa kau lah kan  !!! Ok??  fine  ..aku kejam ! Puas????


Aku marah ? No ..no ..no .. aku chill sambil  belai apple  je ni ..hahahaha aip2 ..apple mahal oii kat sini ..aaa


Guys .. selamat  sejahtera keatas  kamu  ..


Btw  ..kalau korang duduk Johor baru beberapa hari  , tak payah nak ngaku aa jadi budak Johor  , buasir otak aku nak anggap ko orang Johor ,  warga tak sah taraf bole aaa.. bhahaha bole blah  !

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx