Skip to main content

SAYA KENA BERDOA




Jangan lah kau salah kan aku  kerana terus memburu , menawan  cintamu* Biar jasad ku yang menanggung permainan darimu ,relaku pujuk ..  Tam Spider*


Layan kejap sebelum masuk dewan  exam . Hari ke 3  , paper ke 4 !  Dear self , keep smile and you can do it ! Cinta dan pelajaran antara dua aspek nurani paling hebat bagi anak muda seperti aku .  Ramai  gagal dlm pelajaran kerana cinta dan ramai jugak yang gagal  mencari cinta  disebabkan terlalu fokus pada pelajaran.

Aku ?  Aku manusia yang sedang mencari erti hidup sendirian . Maksud aku hidup tanpa  mama dan ayah . Hidup jauh dari family . Aku perlukan cinta untuk tersenyum dan aku perlukan pelajaran untuk  menjadi manusia .

Apakah tak belajar tinggi itu bukan orang ?  Tak !! Yang bukan orang itu bila ada ilmu tapi  dia tamak . Dia belajar untuk dirinya saja . Dapat digree , master , phd  tapi hidup masih mahu menyusahkan orang lain selain ibu dan bapanya. Tak pernah nak berkongsi barang secebis ilmu yang dia belajar kepada orang disekelilingnya.  pada dia , apa yang dia ada  semua tu hasil usaha dia belajar  , tapi dia tak tahu ,bila dia kongsikan ilmu yg dia ada kepada orang lain , jariah itu berpanjangan dan bakal mendapat pulangannya  nanti.

Ramai  lepasan SPM berjaya dlm hidup. Ada tu setakat  PMR je , tapi boleh bagi  ilmu dan pelajaran  agama kat anak bini . Jaga aurat ,jaga adab ,jaga  tatasusila . Ada tu , pelajaran tinggi , hidup mewah tapi  istri pakai tudung hanya bila pergi lakukan umrah dan masuk majlis agama . Mazhab mana dia ikut ?

Ahh cakap banyak tak guna . Kalau diri sendiri terabai , terbarai ,better  perbetulkan diri dulu ,baru  perkelehkan  kekurangan orang lain . ok , jom berdoa  untuk  dapatkan apa yang diinginkan. Iaitu pelajaran  dan pasangan yg baik ..aamiin..


Sambung layan lagu "rela ku pujuk " ...


Selamat sejahtera keatas kamu..

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx