Skip to main content

SUATU HARI NANTI



Petang Jumaat . Sudut halaman rumah teres sederhana milik Pakcik Leman dan mak Limah . Kelihatan mak Limah dan pak Leman sedang minum petang di gazebo milik mereka. Umur pak Leman dalam lingkungan 55 tahun ,manakala mak Limah dalam usia 52 tahun .

Mak limah : air bang ..

Pak leman : hmm..biar situ dulu ,*sambil mengulung rokok legend miliknya.

Mak limah : bang..abang perasan tak cucu2 kita yang dah makin membesar tu

Pak leman : kenapa dengan mereka pulak mah?

Mak limah : kenapa ye, cucu2 kita tak sama perangainya? Padahal semua mak bapak mereka adalah anak2 kita yang kita didik dengan ajaran yang serupa. Macam anak along , saya tengok perangai dia punyalah sopan ,alim ,pendiam ,hormat orang tua . Tapi abang tengok anak si angah , ligat bukan main , tak hormat orang tua pulak tu . Padahal angah tu  anak yang baik waktu kecilnya ,kenapa anak2 dia tak macam perangai dia ea bang?

Pak leman : ooooh.. pasal tu .. semua tu atas didikan makbapak diaorang jugak mah , kalau  rajin ditegur bila buat silap , masukan didikan agama  bila mendidik , sabar dan doa , insya allah jadilah anak yang mudah dijaga ,dibentuk. Ini si angah  aku tengok maghrib pun tak balik lagi ke rumah , sibok dengan kerja ,macamana anak tak liar ,tak nakal ,semua tu sebab kurangnya kasih sayang.

Mak limah  : kalau saya bang , saya cakap je ,masa buat tak baca bismillah la tu .hmmm ..kadang malu jugak saya ni bila saudara mara datang rumah kita , budak2 tu tak reti nak hormat tetamu. Walaupun cuma cucu ,tapi mereka darah daging saya jugak bang.

Pak leman : alaaaa..nanti taulah angah tu jaga anak2 dia. awak tk payah la fikirkan sangat pasal ni . *pujuk pak leman sambil menghirup air teh suam sampai habis.

Pak leman : mah .. * pandang muka mak limah sambil senyum2

Mak limah : ye bang? Ada apa?

Pak leman :  jomm.. lama tak perkena ni ,rindu la pulak .

Mak limah : ha ??? Awak dah kenapaaaaa ????

Pak leman : alaaaa 2 game je ,lepas tu masuk maghrib kita berhentilah

Mak limah : adoiii buang tebiat ke apa  awak ni ?? Awak nak apa bang????

Pak leman : ishh..jom Dota 2 laaaaa ..lama tak main ni ,rindu pulak nak war.

Mak limah :  laaaaaa cakaplaaaaaah..ni jom jom !! Cuak pulak saya.

Pak leman : hahahahaha awak ni dari bercinta sampai la sekarang ,asik la fikir  negetif

Mak limah : awaklah ,lain kali cakap biar jelas , taklah  bikin suspend dalam minda saya ni

Pak leman : dah ... dah ..jom la

Mak limah : okay jap saya kemaskan cawan2 ni jap

Pak leman : ok k ,abang  on pc dan laptop kita dulu. Jangan lambat tau mah !

Mak limah : yeeeeeeeee.. kejap aaaaaa.. adoiii

**akhirnya  2 jam  Crystal Meidin dan Rubick  beraksi** yeezzaaaa hahahaha ko ade ???











Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx