15 SYA'ABAN


Guys .. Disaat semua remaja malaya sibuk pegang gadjet dan lena  berhibur dengan nikmat dunia , aku disini ,dengan beberapa lagi rakan  serumah , sedang dalam perjalanan menuju distinasi  yang dirancangkan.  Sambutan 15 syaaban akan diraikan lepas maghrib nanti. Aktiviti membaca surah yasin sebanyak 3 kali  bakal berkumandang  selepas maghrib.   setiap tamat bacaan bakal dibacakan doa ,makanya akan terhasil  doa2 yang akan dipohon malam ini  , selain doa2 biasa yang dipohon selepas solat setiap hari. Moga Allah perkenankan doa2 kami .


Doa yang diminta selepas yasin pertama :
Kita mohon kepada Allah s.w t supaya dipanjangkan umur kita dalam  kebajikan.

Doa  yang diminta selepas yasin kedua  :
Kita mohon Allah  tetapkan iman kita dan mohon juga supaya ketika mati nanti , kita dalam keadaan iman yang benar2 sempurna

Doa yang diminta selepas yasin ketiga :
Mohon  kepada Allah ,agar dimurahkan rezeki kita dengan rezeki  yang halal .

Kesemua doa dibaca setiapkali selesai  membaca yasin malam nisfu sya 'aban.

Tapi guys ,kata ustaz sebelum kita baca yasin sebanyak 3 kali tu , seharusnya kita memperbaiki hubungan silaturahim kita dengan orang2 terdekat ,iaitu ibubapa kita , adik beradik kita dan kawan2 yang rapat dengan kita . Dikesempatan ni aku mohon ampun dan maaf guys ,kalau lah selama ni aku ada buat korang terasa atau pun kecil hati dengan  penulisan aku dalam blog peribadi aku ni .  Maaf zahir batin .
-

Comments