BALIK CUTI




Morning guys ..
Baru nak lelapkan mata , aku dikejutkan dengan 1 panggilan talipon .nombor yang tertera adalah nombor mama .  Dan bila aku  jawab panggilan tu  , ternyata pemanggil bukan mama .

Helloo ..assalamualaikum ? Ma ?
Helloo cantik , waalaikumsalam . Ni bukan mama awak la.


Aku kenal suara itu , lelaki ! well , macam biasa lah kan , aku akan pastikan dia hangin 1badan dulu baru aku dengar panggilan seterusnya .

Err..bukan mama ?boleh saya tahu dgn siapa saya bercakap , sebab tak ada lelaki call saya  disini kecuali ayah saya  , dan saya kenal suara ayah saya . Awak siapa ek ?

Hoiii kereknya budak ni !! Suara abang sendiri pun tak kenal da ??? Aku terajang budak ni karang . Hahahahaha  ko sengaja kan dik  buat2 tak cam suara abang ?

Ermm maaf ye saudara  , bf saya marah kalau saya bercakap dengan lelaki lain ,selain  dengan dia . So ,better kita stop sekarang ?

Perhhh  budak ni memang nak kena  lambung2 ni kalau balik kampung , siap la kau , abang dengan kak Su lambung kau tinggi2 sampai tiang letrik tu..

Kak Su ? siapa tu ? Maaf awak salah nombor ni

Dikk !!!

Hahahaha lelaki tu dah hangen !

Saya tak pernah ada abang , saya just ada aruah kakak dan seorang adik perempuan ,maaf.

Hoiii ..aku terajang budak ni karang  ,belagak kau eah dik sekarang . Abang sendiri pun tak kenal ,tu belum kawin dengan orang arab lagi . Ntah2  kampung nenek pun tak nak pijak ..hmm

Ermm..dia buat daa..dia buat daaa.. hahahahahah

Hihihihih abg!! ..orang saja  gurau laaaa . Dah nak kawen kan , gurau pun tak boleh dah .kerek siut  abang sekarang ni ..elehhhh

Hahahahaha  aku puashati dapat buat abang Deen marah pagi ni.

Kuaja kan kau Dik !!  Hmmm.. ni ,abang nak beritahu ,raya seminggu abang nak nikah dengan kak Su , Awak  dapat balik raya tak  ???nenek tanya  ,kak  Su tanya .

Err.. ermm bangggg..

Aku sebak .. oook aku sebak bukan sebab abang Deen nak nikah guys , tapi aku sebak sebab  aku memang tak dapat balik berraya tahun  ini .  Cuti sem bulan 6 pun jadual aku dah padat dengan program sempena ramadhan ,so celah mana aku nak balik berrayanyaaaaa?

Bang .. tahniah  , untuk kak Su jugak , bytheway orang memang tak dapat balik raya tahun ni , so orang  tak dapat nak meraikan majlis abang dgn kak Su tu nanti. Maaf ea bang , semoga semua nya berjalan lancar dan abang dengan sah nanti jadi milik kak Su yang halal . Orang doakan dari jauh je ni ..

Tetiba suasana bunyi cengkerik*

Takda suara aku  ..
Takda suara gelak abang Deen *
Hujan dikamar sepi*
dan aku tahu , badang kampung tu sebenarnya memiliki sekeping hati tisu  jugak . Oook .. nothing to say  now. Aku nak nangis dulu guys .


Selamat sejahtera keatas kamu .

Comments