Skip to main content

DIKOYAK WAKTU


Morning guys

Dunia berpusing ,masa berlalu , aku masih disini . Berdiri sendiri tanpa mama dan ayah disisi .tanpa kesayangan didepan mata .

Banyak janji aku dah bagi kat mereka . Janji dunia ,janji akhirat. Semua janji2 itu kami semadikan dalam nota ingatan supaya  kami sentiasa berpegang pada janji kami.

Aku janji dgn mama ,akan tamatkan study ni sampai tahun akhir dan dapat segulung pengiktirafan dari kementerian dan pentadbiran kolej.

Aku dah janji dgn ayah ,akan sama2 manfaati ilmu agama bersama dgn orang2 masjid tempat ayah selalu lepak . Selalu dengar kuliah , selalu berjemaah , selalu buat amal jariah  , masjid adalah rumah kedua bagi ayah .

Aku dah janji dengan kesayangan ,akan buat yg terbaik utk masa depan  kami . Untuk sebuah keluarga sakinah  until jannah untuknya dan aku .  But guys .. apa yang aku fikirkan sekarang , mampukah aku laksanakan semua janji2 aku tu nanti?

Panjang mana usia aku ini ?

Jauh mana lagi perjalanan yg harus aku lalui ?

Setia mana kesayangan untuk satu istilah kasih sayang kami ?

Mantap mana kesetiaan aku buat kesayangan  akan datang nanti?

Hebat mana aku nak harungi gerbang kejayaan dikolej ini sendirian?


Ye..semua nya pada plan  Allah . Aku tak mampu cakap *oook aku boleh tunaikan semuanya *. Sebab realitynya aku ,mama ayah ,kesayangan , hanya dipinjamkan kepada aku. Barang pinjam bakal dipulangkan jugak satu hari nanti.

Guys ..package mati bukan tua , package mati bukan orang sakit ,package mati bila sampai seru ,bila malaikat datang hampiri ,bila  Allah kata layak , maka matilah.

Untuk bekalan mati itu ,perlu ada  makan dan minuman jugak sebab  kita bakal haus diakhirat . Jom guys ,kita tapau iman dan takwa sikit demi sikit. Tak perlu terlalu riak utk jadi baik , tapi jadilah seorang hamba yang selalu anggap diri nya adalah HAMBA .

Orang yang tidak  menunaikan semua perintah Allah , sebenarnya dia angkuh dgn  Allah , dia cabar  Allah . Nauzubillah himinzaliq .. minta dijauhkan semua tu dari hati dan minda kita guys. Kita lah hamba ! Kitalah hamba yg lemah !  Turutlah perintahNya kerana semua milik kita sekarang ni datangnya dari Nya .

Wa allah hua alam.. Sambung tido jom ..

Selamat sejahtera keatas kamu


Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx