HIJRAH AKU BERHASIL



HEy you ! Baru balik dari program dirumah kawan . Meriah !  maybe ini hasil atas apa yang aku doa lepas aku cedera teruk setahun lalu . Bila mama tanya aku dengan  penuh rasa marah , aku cuma mampu berkata perlahan .

Awak nak study ke lepas ni?

Nak ma ..

Dengan keadaan awak macam ni? Macamana awak nak hidup dalam dunia kolej?

Ma ..bagi orang peluang ,maybe sebelum ni orang silap , orang leka dengan dunia remaja  yang orang anggap mesti kena enjoy dan happy 24 jam. Tapi sekarang ,orang dah nekad ,orang akan belajar demi dunia orang akan datang.

Ok , awak nak study apa?

Izinkan orang belajar ilmu akhirat yang orang rasa ,orang akan guna disetiap ceruk hidup orang ini .Orang akan follow up apa yang orang belajar nanti. Ma..bagilah orang peluangea.


Bagaimana ilmu dunia yang ada sekarang? Takkan awak nak abaikan macamtu je?

Orang akan ambil 2 couse , 1 untuk hidup didunia ,1 lagi ilmu untuk kehidupsn diakhirat . Pasal study tu mama jangan risau , orang akan fokus 500% . Orang akan abaikan apa jua atau  siapa jua yang datang menjadi dalang , untuk hentikan hajat orang ini. Boleh kan ma?

Ikut awak la ,yang nak balajar awak , mama hanya mampu doakan kejayaan awak dunia akhirat . Semoga awak temui hidayah yang awak kejar disana nanti dan yang lama  sangat  dah awak abaikan kerana asyik nak enjoy.

Thanks ma .. orang janji akan buat sebaik mampu . Demi family kita , demi masa depan orang dan demi Allah s.w.t.

*mama pandang keluar tingkap sambil kesat airmata keibuannya*

 Aku tahu dalam kata ikut suka awak la , sebenarnya  shes so sad ,sebab aku kena pergi jauh dari dirinya. Serius aku cakap , keputusan aku kali ni memang berbaloi. Aku tak perlu bermegah2 dengan apa yang aku ada , apa yang aku dapat , cumanya aku cuma perlu fokus dan duduk dendiam .

Guys ..yang aku kongsikan dalam blog ni sebenarnya hanya 30% dari dunia reality aku. Ada banyak lagi kisah aku yang pada aku , tak perlu kot orang luar tahu .  Rahsia tetap rahsia guys.  Dan bila sudah dicerita , rahsia tak lagi jadi rahsia.

Alhamdulillah , aku syukur kepada Allah , dengan apa yang aku ada sekarang , aku rasa , akulah perempuan paling bahagia pada era  zaman ini. Thanks so much Allah .. loveyou ~

Salam sejahtera keatas kamu dan aku .

Comments