Skip to main content

SUDAH KU TAHU


Guys ..
Kadang bila aku ada rasa  nak marah  someone , aku cuba untuk kawal perasaan marah tu sebaik mungkin . Kenapa lah kan , aku sejak kebelakangan ni asik la nak emosi ?  Grrr ,but  ofkoslah guys , when someone said aku still gf dia  ,sedangkan berbulan aku keseorangan kat tempat  baru yg sangat besar gini , tanpa keluarga , tanpa kawan2  , dengan bahasa yang aku sendiri sedang merangkak2 nak menyebutnya . Dengan B.I aku yang tak dapat cemerlang masa  test muet form 6 dulu . Ahha korang rasa layak ke aku dibiarkan macam tu ??  bila aku send message ,berhari2 baru dia balas . Alasan ? Busy kerja sedangkan  dia cuma pekerja biasa disebuah kedai makan ,bukannya manager  pusat perjudian atau perdana  menteri untuk  malaya. Bukan doktor  pakar bedah yang sering on call ,bukan bisness man yang hari2 kejar pelanggan kehulu kehilir  .so busy dia  tu tang mananya ?  habaq mai cheq sat !!


Sedangkan aku??? terbiar sendirian kat kota suci ni , dia pulak kat mana?? Dikelilingi gadis2 lepasan SPM  yg comel2  dikaunter kedai tu aaa ,  anggap aku macam takda,  masa aku sakit pun dia langsung tak ambil kisah , message  tak berbalas ,call memang harem  ,padahal dia tau aku memamg tidak  berapa sihat sejak peristiwa  bergaduh dengan dia dulu .  so bila dah ter abai tu ,layakke  dia kata aku masih gf dia ?? Apa bukti ??? Aku tanggungjawab dia tang mana ?? Buat aku macam orang bodoh ?? Apa dia fikir student perempuan ni cuma layak duduk terperuk dalam hostel ,belek buku2 ?? Tak payah kontak orang luar ?? Korang duduk tempat aku guys ?!! Apa aku rasa ni ,cuba korang rasa pulak!!


Huhhh!!!  *tendang dinding bilik lelaju*


Then bila datang pulak  kawan2 rapat ,cuba nak temankan aku ,biarpun hanya kawan alam maya , layak ke  mereka dibenci oleh someone tu.???  mereka dipandang serong , tengok macam nak taknak je ,apa salah kawan2 tu guys ?? Kenapa pulak mereka jadi tempat untuk lepaskan cemburu ?? Mereka just kawan baik dan peneman pada tiap masa sepi aku kat sini . Tempat aku gelak sorang dibilik sepi ni. Kalau lah someone tu betul2 bf aku ??? Mana bf aku masa aku letih balik class ??aku nak juga kongsikan pengalaman baru aku , pasal kawan2 baru aku  , tapi mana dia ???? Ermmm  lesap sudah  di celah2 gadis2 lepasan SPM tu. hahaha  abang sana , abang sini !!  GG !!

Kau jealous ke Mia ??

Jeles ???  hahahaha. Boleh blah  dengan rasa jeles tu !! puas sudah aku  tahan semua ni sorang2 . Aku ikut telunjuk dia hampir setahun . Aku ikut je apa cakap dia ,apa nak dia  , dan kini sampai satu tahap ,aku letih , selama ni aku bagai lembu yg  cucuk hidung ,aku bukan nak salahkan sesiapa guys , tapi tahap kesabaran aku yang selamani aku pertahankan hanya untuk dia , maaf ..bentengnya hampir pecah .


Paling lawak guys , bila ada insan yg cuba dekati aku  ,  someone tu bijak pulak  berkata2 : kononnya  dia abaikan aku semata2 nak aku fokus study .  Pada aku , dia bukanlah tak pernah masuk insitusi pengajian tinggi , apakah student perempuan takda yg kontak bf ?semata2 nak fokus? Awat kalut sangat ? Dia pun dulu ada gf masa di " kolej"  dan sudah  terang lagi bersuluh dia cakap kat aku yg dia nak lepaskan aku  bila mana  , dia  tak dapat nak ubah diri dia sendiri. Aku pasrah je ketika tu guys.   Dia yang nak ,bukan aku !!!


Dan aku kat sini  ,bila dah hari2 study , ingat aku tak reti nak rasa bosan ?  Mulanya  aku nak je join classmate yg macam2 jenis  orang tu . Tapi pada aku, tindakkan aku tu lagi merbahaya ,sebab mereka rapat didunia realiti aku nanti , secara live tu guys ! Maklomlah kan hubungan lelaki dan perempuan ,lagi2 dah depan mata ..grrr ghisau doe. Cuak pun ada . Mama pun berkali2 pesan ,jangan sampai aku terjatuh cinta dgn lelaki  bangsa asing kat kolej tu .bila aku tanya kenapa ? Kata mama , macamana mama didik awak kat sini  (malaya ),macam tulah mama nak awak jaga maruah awak kat kolej biarpun mama duduk jauh . Aku redha  guys. Tu pesan mama . Aku kena ikut.

Harini , bila aku baca teks dia dichat box ,  bila ditanya kenapa balas message aku nak tak nak je , dia cakap  "  betri takda ,  so nak save kan betri " then aku tengok ada notification  pm  dari wechat  sedangkan aku diberitahu,  wechat tu hanya untuk  contact aku  sorang je , sedangkan lebih seminggu aku tak pm dia di wechat ... wake up Mia !!

ooook  guys ..aku sedar , aku sudah tertipu selama ni .


Alasan yang macam2 tu sebenarnya hanya nak halang aku dari kena rembat  dengan  lelaki lain , so .. dengan rasminya  aku  nyatakan disini . Cukup2 sudah , aku BUKAN  BENCI , TAPI TOLONG LAH PERGI  . Aku tak suka  pasangan yg munafik dalam cinta  lagi . Cukuplah menipu aku ,aku tau dah .  Cuma aku nak kukuhkan lagi penjelasan  dan alasan . Oook ..  tak perlu hubungi  aku lagi , aku dah bahagia dengan dunia baru aku sekarang ni dengan  orang yg sentiasa paham apa mahunya aku ,  dan doa aku  utk someone tu , selamat berbahagia ..


Macamana muka aku masa aku sedar aku tertipu guys???? Tengok anime atas tu ..sweet gilerkan ??  Kikikikih


Selamat sejahtera keatas kamu 

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx