Skip to main content

AKU , DIA DAN PEREMPUAN



Guys ..tu moment aku kat wechat . Truly apa yang aku fikir masa tu ,automatik aku akan taip ,karangan ke apa ,pedulik pulak aku! Hihihhi

Guys ,lepas aku up date moment tu , ramai komen ,kata diaorg ,ada kelagi girl spisis macam ni? Sebab kebanyakkan girl sekarang  ,biar papa asal bergaya. Kopak poket bf dia tak kisah  apa dah , sebab dah sayang katanya . Hahahaha mengong punya budak !

Hey girls !
Kau siapa yang nak sangat kikis  duit bf kau tu?? Kau nafkah dia kah? Kau emak dia? Tanggungjawab dia ? No ..no.. no .u just his gf , tak payah nak kerek lah minta itu ini . Bagi lah dia habiskan duit gajinya  untuk emak bapak dia , untuk  family dia ,dan paling  penting untuk dirinya jugak . Sebab semua tu adalah tanggungjawab your bf !

Hello cik Mia ..ada lagi ke perempuan tak kikis duit bf  macam ni kat dunia sekarang ni??

Yep ada .. dan orang tu ialah " Damia Hazirah "


Hahahahah masuk bakul angkat sendiri sey . But truly ..mama ,aruah kakak ,memang halang aku keras dari  minta macam2  kat orang lain  ,terutama teman lelaki . Kata diaorang ,awak nak,awak usaha sendiri , hasilnya lebih berbaloi . Sebab tu mama ,akak kerja tungkus lumus  untuk keperluan sendiri . Ayah bukan tak bagi nafkah  , but  mama  cakap  ..duit awak untuk rumah tangga kita dan persekolahan anak2 , but  untuk saya , biar saya  cari sendiri ,saya ikhlas ..wow .,selute lah kat mama . And sehingga kini ,mama aku masih  bekerja dan masih  tidak lupa tanggungjawab dia sebagai seorang isteri dan seorang ibu . Tahniah ma !!loveyou  😘

Okaykay ..meh aku kabokan sikit guys , Dalam percintaan ikhlas , korang tak perlu lah nak menabung melampau2 kat kekasih . Orang perempuan ni kalau kau ajar dia mewah , nanti ,nak pergi kencing pun dia kalau boleh nak masuk toilet yg ada set karaoke ,nak ade cafe ,padahal  just nak melepaskan hajat kecil je tu. Hahahaha

Korang ajar lah makan kedai makan standard2 , mau dia lelama nak pergi kedai makan yang  boleh nampak  jaws berenang . Kedai makan  yg ade kereta kebal , kedai makan yang ada sale 80% diskaun !!  Ahahaha kau jangan mulakan guys . Penyakit tuuuuu.. Lain lah dia dah sah jadi  isteri korang yg sah . Dia nak macam2 , aaaa korang ajak kemas bilik tidur awal2 . Pastu  ..pastu ..pastu ??? Ape lagi .bukak lah cd hindustan !!


 Hahahaha layan sampai lebam pun tak pe . Bila nampak  shah rukh khan ,salman khan , dan semua yang sewaktu dengan khan , sure senyaplah  hajat2  pelik dia tu nanti. Eh aku cakap ,macam aku pernah buat. Noooo aku just lihat orang keliling . I tak kawen lagi ok.


Ye ke mia ,orang perempuan boleh dipukau dgn film hindi ni??

Eleh tak caya sudah lah .. yang terkini film hindustan yg ada salman khan tu , katanya ramai kakak2 ,makcik2 ,gugurls yang menangis , leleh2 dlm panggung ..what the khan??? Hahahahaha bytheway ..i  tak minat tengok film hindi kay ,delwali tu 2kali  dah try tonton , tapi 15 minit je ,lepas tu i z..zzz tau..  hahahahaha  seriusly lah guys ..aku memang tak boleh masuk lah film hindi ni ..nape tah !!

Tapi pesan aku ..nak nangis pun ajet2 la ye kak , sebab  menangis kenang dosa lebih elok ,dari nangis tonton film hindi ni . Hahahaha apa pun can not aaa..  😂😂😂😂

Okay lah , nak rest jap , layan  mood , layan mata ,layan hati dan layan perasaan yang kadang2  macam2 ada. Kikikih tapi guys ,  kalau tak ada semua rasa tu , tu bukan manusia  namanya ,tapi robot !! Aaa tak payah nak kerek sangat ! 😘


Selamat sejahtera keatas kamu ..

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx