AKU TETAP REDHA



Hi guys ..
Lemau deh . Lesu ,letih kepala otak bila  sesuatu yang tak pernah kau jangka ,terjadi depan mata . Menjerit sekuat hati pun , tak mampu merubah  keadaan .

Harini jumaat. Boss aku kat bengkel ,merangkap abang sepupu aku dah pun jadi suami yang sah buat kak Suraya . Alhamdulillah .. tahniah akak , tahniah bang Deen.

Dulu , masa diaorang baru tunang , aku dah janji nak jadi pengapit abang Deen. Kata nenek , pengantin lelaki kena lah pengapitnya lelaki jugak .

Ahh nek !! Takpa la ..nanti orang pakai lah  tanjak ,baju melayu ,keris jugak macam abang.

Hihihi tu zaman aku  tengok perempuan semua macam gula2, semua sweet , tu sebab  semua gaya lelaki aku nak follow .

Kau jangan nak merepek , kalau ye pun nak jadi pengapit abang , pakai lah baju perempuan , tudung , baju kurung , apa salah nya jadi pengapit abang ..ahahah abang Deen memang benci kalau aku pakai baju ala2 lelaki .

Aku just gelak je lah ..

Ok ,ok ,orang pakai baju kurung lelaki , tapi pakai jeans koyak lutut , boleh bang? Pastu pakai  songkok ?  baru nampak macam biker rare . Acane bang?


Hahahaha abang Deen  terdiam ,  kau boleh jangan macam2 tak dik ? Abang tak suka lah adik abang rupa gitu. Pengapit tak pengapit , awak kena nampak perempuan !!faham??

Alaaaa ..neeeekk .. kikiki aku merengek minta simpati  kat nenek sambil jeling kat abang Deen.

Ahh nenek tak masuk campur lah !! Gasak  korang sana ! Asal pakai baju , jangan bogel ye sudah !

Kikiki nenek aku dah give up dengan perangai aku guys.


 Tapi kisah ni berlaku 2 tahun lepas ,masa tu aku sihat 500% . Masa tu aku happy 400% , tak kenal erti sedih , tak  pernah ada rasa nak nangis , tak pernah  rasa apa itu kecewa .  Dan masa tu aku punya akak . A ah .. masa tu kak Lyen masih ada disamping aku , dia tak pernah sebut letih melayan aku . Nakal aku dilayankan je sampai dia sendiri nangis2. Sedang aku ? Nak nangis pun tak tahu macamana.

Now .. Semuanya sudah berubah .apa yang aku alami kat atas tu , tak dapat dah aku rasa hari ini. Kemalangan  serius  pada Ogos 2015 ,dah berjaya ubah dunia happy go lucky aku  , sebanyak 360° guys .

And today .. saat abang Deen , kak Su , nenek , mama ayah dan semua family  sedang happy di majlis pengantin abang Deen .. aku ?

Aku sakit guys .. luka lama di toreh kembali ,sebab dalaman tubuh aku ada pendarahan .tu yg buat aku letih je masa  seminggu sebelum raya , then kena tahan ward sebab suhu badan aku naik mendadak  42°.

Ramai kata  apa sakit aku ? Aku just berani cakap ..sakit aku harini adalah disebabkan sakit aku yang setahun yang dulu . Aku redha guys . Inilah balasan pada tiap baris dosa2 aku yang lalu . Aku redha .. Apa pun , selamat pengantin baru Abang Deen & kak Suraya. Mia rindu kat korang  😢😢

Selamat sejahtera keatas kamu ..

No comments: