PELAGI ? MERENGEK LAH



Siap2 awal untuk ke class . Sem baru ,semangat baru , buku baru ,lecterur baru , class tak baru sebab  aku bukan student lama  .hahaha mesti pening "Die hard" la korang (ayat otai aku jumpa semalam dalam blog dia ) kikiki

Masa adalah limited untuk layan gadget bagi student macam aku ni , tapi hampir 95% student  akan pegang phone ,bila berada di perkarangan pusat pengajian ? Yes or not? Ha ??? Ok,k , Dah tau diam2 .

Aku hanya bawa phone yg cuma boleh call , send email and sms and nothing else. Masa aku dengan gadget bila ? Yezzzaa waktu aku free 400% . Macam sekarang nilah , sambil tunggu housemate siap ,layan lah kejap  . Padahal  dah lewat ni , masih terhegeh2 bersiapperempuan ni .

 Lepas  ni , krik3 lah 12 jam  gadget aku , free from internet.

Yep ,itu janji aku kat mama pagi tadi ,kikiki pedih telinga ni  bila kena bebel , apa cara aku nak suruh mama stop potpet ? Dengan suara ngade2 macam kucing mengeow ,aku cakap ..


" ermm..maaaa .. orang puasa niii ..letih ..haus tau . Mama  cakap sikit2 jeeee.. nanti cakap banyak2,orang lupa aaaaa mama pesan apeeeee ..."

Hahahaha semata2 nak larikan topik ! Mama aku kalau aku merengek , memang  cair jiwa kental dia . Aku tau dah.

Bila awak start puasa?  Puasa hutang ke sunat 6?

"Dah seminggu lebih ,  Dua2 laaaa maaaaa .. selang seli ..aaaaa"

Hmmmm ..dah2 , pergi rehat sana lah . Geli dengar merengek macam budak kecik !! Mama nak buat kerja ni . Assalamualaikum !

" aaaa.. waalaikumsalam maaaaa .." muah ! Muaah ! Muaaah !! Kikiki goda mama dengan kiss yang tak ada feel kiss . Dan mama off phone terus , merinding agaknya bulu tengkok mama , kikiki

Huh !! Lega !!  Sejuk semula telinga aku yang awalnya peluh2 tu. Hahahaha nak hidup guys . Asal tak buat dosa, apa ada hal kan , yang peliknya,takkan dengar  orang bebel ,tekak boleh jadi haus ? Lainlah aku yg bebel ek?  Hihihihih  reason not strong !! Guys .. This is Damia Hazirah  , cakap macam orang giler tapi otak masih waras . ✌



Selamat sejahtera keatas kamu ..

No comments: