Skip to main content

INGAT SEBELUM KENA







Early morning guys

Nampaknya aktiviti aku delay lagi harini. Email unsave , class  tak dapat nak join . Dah tu kena jumpa doktor tua . Kena makan ubat !  Hahahaha masaaak la . Semua ni angkara batuk dan batuk . By the way , batuk2 pun , aku boleh melalak kat smule tu . Hahaha aku layan smule ? Bedal je guys , janji dapat menjerit ,memekak dan merengek sikit . Puihh !!  hahaha merengek kata someone ayat sampah !! Okk no need used that word anymore .

Guys , ramai kawan2 dok pakat ,tanya aku how aku boleh change penampilan someone  yang sangat close dgn aku  tu  sèbegitu  meletop !  Hahaha siapakah gerangan ?

" masuk lah facebook saye ,nanti awak jumpe le die "  - Damia Hazirah menggedik*😂

Guys .. aku jenis manusia yang akan pandang tiap ciptaan Allah itu menarik !! Hebat !! Siyes doe ,aku kalau tenung gambar kambing je pun aku akan cakap ,

"wow , apak comey mu ni kambing , i like !! "

Hahahaha  sungguh !! Aku pandang pokok pun aku akan cakap ,

"peh ..indahnya awak dimata saya  "

Ahaha tu belum aku  renung anak bujang orang ,ahhaa tu lagi la , errr.. * speechless*   but suami orang dont want aaa..hahahaa so pada aku tiap kejadian Allah s.w.t diatas muka bumi ni ,aku akan lihat sangat indah dan menakjubkan ,makanya takda hal jika aku dikatakan  pembawa revolusi pada someone tu  . Ehhh macam keluar topik je  ni hahahaha ignore it guys . Aku perasan je.

Tapikan guys ..aaa tapi kan . Ada spisis manusia hanya akan pandang pada  cuma yang indah2 , kalau sebelum ni jeling pun taknak , tapi bila sesuatu tu sudah digilap ,ahha amek kooo..mahu hari2 di tatap .sekejap tenung,sekejap renung ,lama2 pecah biji mata. Hahahaa perasan ke Bang ??? Ciaa3x  abang jangan perasan la , kalau abang rasa abang handsome,kat luar sana ada lagi lebih handsome dari abang sebenarnya  hahahaha takpayah nak kerek sangat ea !! 😂

Cuma hati2 ,bila sesuatu perubahan yang menarik itu pastinya akan diuji ,didatangkan dugaan demi dugaan . Macam  artis jugak ,dulu2 lepak mamak je masa tak popular  ,sekali dah meletop , balik kampung pun geli nak makan kat warung. Padahal warung  Pak Mustar ada aircond tau ahaha ape kooo ..kerek tak bertempat la tu.

Dulu2  layan semua kawan  sekolah ,sekolah menengah ,sekolah rendah ,sekolah tadika semua kawan ,bila dah meletop ?!  Semua tak kenal , awek sendiri pun kadang lupa yang mana 1 ,hahahaha manusia oh manusia . Mudahnya jadi pelupa 😊

Guys ..ingatlah , setiap kejadian Allah itu menarik , cuma kita je tak pandai nak olahkan nak kasi interframe kan indah tu macamana . Lagi pun korang simpan handsome korang tu nak bawak pergi manaaaaa ?? 😂  7,8 tahun lepas tu expired da hahahahaha dari bro to be uncle gituuu .. masa tu nak nangis tak guna dah  hahahaha.

Dan pesanan awek bengkel kat uncle2 kat luar sana .

Kalau depan isteri , tunjuklah handsome uncle , jangan jadi pengotor ,misai bersepah2 , rambut serabai , janggut terabur ,bulu hidung panjang sejengkal, bau rokok , gigi berkarat , bulu ketiak tak reti repair , pakai baju apa2 aje ,asal berbaju , siang2 berkain pelikat ,keluar pergi mall pakai selipar jamban . Nowday ,perempuan standard makcik2 pun dah taste tinggi tau aaaa ..hati2 ye uncle2. Makcik pakat2 selfie kat instagram nanti meraung uncle nengok ramai orang bujang dok memuji ..hahaha

And kalau depan awek2  muda lepasan sekolah, awek2  kolej tu  ,jaga dompet,jangan kasi tunjuk wang kertas rm 100 yg disusun  penuh sangat ,budak2 perempuan nowday ni memang alergik tengok duit kertas rm 100 padat2 tu ,nanti biji mata dia pusing2 360° , masa tu dia nampak uncle macam remaja 21 je , comel2 je ,handsome2 je hahahaha  tapi bila rm 100 tu dah tinggal cuma rm 1, barulah dia nampak uncle macam standard atok abah dia  hahahaha hati2 ye abang2 ,kakek2 , sekarang kena perlu diingat ,buaya pun ada buaya betina ..hahahahaha kawe  pesan deh  ,bukan maroh* Sebelum keluar rumah ,kiss dahi makcik tu , doa supaya dia tak curang ,lepastu doa lagi 1  ,ya Allah ,selamatkan aku dari jadi mangsa buaya2 betina diluar sana . amiinnnnn .

Hahahahaha


Selamat sejahtera keatas kamu ..

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx