Skip to main content

KALAU BERANI TRY LA


Ahh munafik ! Baru2 memang lah macam2 ayat ditaburkan , dah beranak pinak ,macam2 alasan kau berikan ! Pendusta ! Kau tamak kasih sayang ! Tak pernah nak bersyukur pada apa yg aku dah berikan kat kau selama ni !!  Kau gelojoh !!

Hahaha guys ,itu cuma skrip drama. Bukan aku yg cakap , tapi pelakon yg cakap . Part gelojoh tu aku yg tokok tambah bagi nak tunjukkan betapa tamak tahap maksimanya kekasih  hati  yg berpaling tadah tu .kikiki part berangan aku memang class gitu  πŸ™ŠπŸ™Š

Aku sekarang ni tengah sembang dengan housemata aku Milla , nama penuh kat surat beranak dia Jamillah binti Bapak dia . Tapi kat hostel ni saim2 panggei Mill . Aku suka nama Milla . Ahh pi lantaklah ,asalkan ada nama ,  janji  jangan milo hahahaha.

Milla anak sulong  , asal dari Pahang , umur 23 tapi pendeknya dia aku tak anggap dia tua dari aku , aku anggap dia kawan sebaya je. So tak payah nak ber akak akak bagai .

Bapak Milla nak nikah lagi 1 ! Wow !! ** bayangkan filem P.Ramlee ,yg ada skrip "wow" sure korang ingat punya sebab  kat tv 1 dah beratus kali  bersiaran ,pastu kat astro prima pulak dah  berribu kali keluar  , hahahaha itulah Malaya punya chanel tv,  ulang balik ,ulang balik ,ulang balik ,pastu tak ulang2 sebab filem dah rosak hahahaha padan muka !

Wow !

Kisah nya bapak Milla nak bernikah ,maybe pada korang ,apa kejakun budak mia ni ek? Orang nak nikah lagi 1  pun nak story mory ,kikiki  kutuk la aku..aa kutuk !

Guysss .. aku memang tak amek port kat kisah bapak dia yg nak berbini baru tu ,  yang aku selute kat ibu dia lah !  Korang nak tau tak apa  ibu dia cakap ,bila  bapak Milla cakap nak nikah baru ? Kata ibu dia :

Kalau abang dah jemu dengan mah , takpa ,mah izinkan abang bernikah lagi , tapi dengan syarat , nafkah anak2  abang settle , kemudian lepas nikah abang duduklah  kat rumah isteri baru abang tu , layan kan je kehendak dia  , sebab dia perlu banyak diajar tentang alam rumah tangga ,maklumlah anak dara ,pasal saya dan anak2 ,abang jangan risau , masa abang takda kat rumah , saya akan  pergi masjid ,buat amal ibadah ,kukuhkan iman , tingkatkan pahala , perbaiki kekurangan diri antara saya dgn Allah. Nanti bila anak2 cuti ,saya nak ajak budak2 tu makan angin kat tempat2 peranginan kat Malaysia ni je , saya nak tenang2kan fikiran , nak menikmati keindahan alam ,yg selama ni saya idam2kan tapi tak pernah abang  pedulikan . Abang asik busy 24jam diluar rumah , kononnya kerja . Takpa ,saya paham ,abang dah jemu dengan perempuan sebaya abang ni kan , tu sebabnya abang cari anak dara yg sebaya dgn anak kita Milla tu. Lepas ni abang nak balik rumah ni balik lah , kalau abang taknak balik pun mah tak marah sebab mah dah letih layan karenah abang selama 25 tahun kita nikah . Mah tetap isteri abang tapi abang kena tahu isteri muda banyak yg perlu dia pelajari untuk jadi seorang isteri solehah , sebab dia takda pengalaman macam mah  yg dah jadi isteri selama 25 tahun .

Peh ..macam back to school doe bapak Milla kena  dengan ibu dia ,hahahaha  tapi kata Milla ,ibu dia cakap tanpa setitik airmata pun jatuh !! Tanpa nada suara yg tinggi , just slow talk and smile .pehhh memang selute aa guys . Respek doe perempuan yg macam ni , dah memang laki nak nikah baru ye tak ? Pi lantak lah  kan ? Halang2 pun nanti nikah curi2 kat Thailand  ,hahaha  dan paling lawak guys,bila Milla tanya ibu dia ,kenapa ibu tak halang atau marah kat bapak dia ? Ni jawapan ibu Milla :

Ibu dah lama tak tengok ayah awak ayun buaian baby , kena cuci baju2 , kena jaga isteri dlm pantang ,kena masak kat dapur ,kena  basuh  berak anak , kena  makan  biskut utk sarapan pagi , kena  tumbuk lada dilesung  batu ,buat sambal belacan  .sebab selama ni  semua tu ibu buat sendiri sejak ada awak . Dan isteri baru  ayah awak ni anak dara yang baru habis  belajar kolej  , dan ibu rasa  , ayah awak akan jadi suami "mithali " lepas ni .

Hahahahahaha  apaaaaakkk aaa  kejaaaaaam  ibu Millaaaaa  doeee !!! Balas dendam dlm diam sey ! Aku  ,Milla gelak guling2 , erhh aku lupa pasal ' luka aku yg gap' ! Sorry doktor , i forgot !! πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚


Bythewy ,jap2 ada wish dari awek bengkel  :
Buat ibu Milla , semoga aunty kuat dan tabah
Buat bapak Milla , selamat pengantin kedua kali uncle ..wow !!
Buat Milla , ko ada persaingan dgn mak muda la doe!
Buat lelaki diluar sana ,hati2 dgn kebaikan perempuan anda ,mungkin ada muslihat disebalik kebaikannya itu  ,kikiki  beware  !

Selamat sejahtera keatas kamu !! πŸ’•πŸ’•πŸ’•πŸ’•πŸ’•

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx