Skip to main content

PERIOD PAIN

Girl's feels

Morning  guys ..

Tadi aku layan fb sekejap,  ada page bukak kisah perenang wanita di Olimpik Game  yg hilang kecemerlangannya  menjadi tumpuan ,al kisah dia cakap dia period . Ok fine .. aku tak amek port sangat kalau atelit tu period guys , dah memang dia perempuan kan,adat lah . Lainlah kalau dia perenang lelaki dan dia cakaap " i ,m period "  ahahaha kalau yang ni aku terajang dia  laju2 hahaha Dan apa yang menariknya pada cerita itu ialah bila aku baca netizen yg bagi komen , terutamanya  lelaki ,korang nak tau ? Meh aku share cakap2 mereka .

**bro 1 -Memang la klu dtg bulan tubuh jadi penat..aku tahu sbb aku ade adik beradik pmpuan dan aku ade mak..jadi anak lelaki dan abg yg prihatin baru bleh jdi suami yg prihatin..ni semua perkara nk buat lawak,ko hidup jela sorg2 ngan lawak ko..

**bro 2 -Dulu zaman sekolah, bila adik aku kena period pain, dia selalu tidoq atas riba mak aku suruh urut. Lepas tu aku kata la kat dia mengada ja....Sekali tu, adik aku masuk bilik senyap.Mak aku pulak sound aku macam meriam 😅 Dia cakap, cuba hg bayang la kalau hg kena bawak lendir atau darah selalu, mesti tak selesa. Lepas tu cuba bayang dah la macam kawasan peranakan (bawah sikit dari perut) terasa macam dicakar orang dn kwsn pinggang dn belakang hg macam ada orang patah patah kn tulang hg. Hg sakit kepala pun bad mood dn rasa nk tidoq. Hg jangan pandai2 ckp dia mengada. Satu lagi, mak aku kata, badan perempuan ni tak sama.. Ada yang payah kena period pain,ada yang kalau kena period pain sampai tak boleh bangun(tahap teruk sgt dh), ada yang period tu sikit ja,ada yang period tu banyak ja..Jdi aku nak pesan la jgn bandingkn yg rileks tak sakit masa period dgn perempuan lain..kita bkn tau sakit depa macam mana..Lepas dari mak aku sound tu,,aku insaf dah. Maaf sebab dulu tak memahami dugaan wanita time period. Bila kita tak mampu tolong perempuan dalam period, baik kita diam ja. Sakit period bukan macam sakit perut biasa. Mood depa pun luar biasa...boleh jadi perang kalau kacau 😂

**bro 3 -Pmpuan kalau dtg bulan ni mood mereka mcm tiupan arah angin. Mula² ke arah utara tiba² tukar haluan ke arah selatan pulak. Masa aku masih budak² dulu aku tak paham apa tu period. Ada sekali tu kakak aku yg no 2 tu dia datang bulan. Aku pn perasan hari tu dia mcm bad mood je. Biasa kalau di rumah kakak aku yg tu masak sebab dia masih sekolah menengah lagi dan dia akan bantu mak buat kerja² rumah lepas balik sekolah. Hari tu dia masak ayam goreng utk lauk makan malam, makanan favorite aku. Tapi disebabkan aku masih budak kecik yg tak tau apa², aku pn tanya akak kenapa ayam goreng tu masin sangat? Dia jawab, "Akak sakit. Tadi akak masak tak rasa pn ayam tu. Entah masin ke tak.." katanya mcm ada marah² sikit. Aku tak peduli, terus makan je ayam goreng tu yg rasa masinnya lebih kurang mcm ayam pekasam. 😂 Jangan dipersendakan org pmpuan ni bila datang bulan walaupn kita tak rasa. Sebab kalau nak melawak jugak silap haribulan nanti penampor pulak singgah kt muka. 😂

**bro 4 - xkisah la da kawin ke belum..  Rasanya xsalah..  Nie bukan bahan lawak atau ape pn..Pernah tgk dalam u tube...mat saleh buat kajian pada lelaki, pakai alat dia...suh lelaki tu rasakan guane sakit perot bila datang period...merah merang muka lelaki tu...tak sanggup kot nak alami.


Hahahaha tu baru beberapa komen je aku share , paling ramai netizen perempuan boleh tanya kat bro 1 tu ,

 " boleh tanya tak ,awak dah kawen kebelum? "


korang nak tau guys apa brother tu balas kat perempuan2 yang bertanya tu ??

" Alhamdulillah masih single sbb masih sgt2 busy kejar cita2 jadi x sempat nk pikul komitmen cinta..sye bukan lelaki drama pukul 7 ptg kt tv3..umur 18 jadi CEO..jilake.. "

😂😂😂😂😂😂😂 hahahahahaha  bravooo !!

Guys  ..period pain memang awesome , bf aku kalau aku cakap aku takde mood sebab  period pain , aaaa dia cepat2 cakap ,ok ,kita stop chat and u pergi rest je ok. Hahahaha dia tau mood aku macam2 time tu guys , boleh jadi hulk , power rangers ,inspektor gadget , didi and friend , upin ipin , boboiboy , thomas and friend .arghhh senang cakap semua aku boleh jadi lah . Hahahahaha jangan memain guys dgn orang yg sedang period pain ni .

Selamat sejahtera keatas kamu .

Aku demam*

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx