Skip to main content

AKU PENGGUNA TERAKHIR ID RANIA EVANS 1


Jom jogging ke  .. gym ke .. itu whats app yang aku dapat dari Fatin.

Task aku melambak ni beb , malas lah .. Jawab aku  ringkas

ala ,malam karang buatlah.kejap je 30 minit keluar peluh lepastu lepak kejap ,sebelum maghrib balik lah . Mama dengan kakak ko kan balik malam . Apa ada hal .jom  ahh..

Adoi ..siyes doe , kerja banyak ni . Esok lah ea .ke.. ko datang rumah aku , ko tolong aku buat kerja2 ni .settle je ,kita keluar lah !

Okay 10 minit aku sampai ! Itu last message dari Fatin.

Yep 10 minit tepat sampai dah perempuan tu . Bunyi derum kereta dia aku dah kenal dah. Berlari anak aku bukak pintu pagar rumah . Fatin kenyit mata , aku besar kan mata , then tunjuk penumbuk kat dia . Hahahaha dia balas dengan jelir lidah . Siut !!

Poyo siak minah ni , tu suara Fatin yang mula2 aku dengar bila dia keluar dari keretanya.

Poyo bendeeee .. hahahaha aku buat2 tak paham maksud dia.

Ko ah ..ajak jogging ,ajak gym macam2 alasan bagi. Bukan aku ajak pergi mati ,ajak pergi keluarkan peluh tu je . Adoii Fatin merunggut .

Kejaplah ,siapkan dulu kerja sekolah aku tu . Aku kan nak trial  STPM tahun ni , so kena lah lebihkan fokus ,ko mana tau semua ni .. ermm

Yela , fokus tu fokus jugak , tak payahlah memerap 24 jam dalam bilik tu !! Ajak lepak tak nak ,ajak teman makan tak nak ,ajak tengok wayang tak nak !! Pehal wey ??

Okay kay ,meh masuk bilik aku dulu . Aku peluk pinggang Fatin sambil kunci pintu rumah dan pintu pagar rumah . Fatin ikut je arah mana aku bawa dia . Hahaha ofcos lah bilik bujang aku tu .

Mak oooii !! Ni bilik tidur  ke , pusat kitar semula beb ???

Kuaja Fatin !! Hahahaha nilah namanya syurgaaaa dunia , nilah punca kak lyen selalu bising2 kat aku , hebat tak ?? Hahahaha ..giler ah ko , dah macam lubuk puaka siut ,ahaha Fatin tekejut tengok baju2 aku tak berlipat ,kertas2 berselerak atas lantai ,atas meja, yg rata ,yang renyuk  , buku2 tak bersusun , ada air kotak yg kosong ,ada yg belum diminum ,ada roti 80sen yang belum dimakan ,dan separuh aku dah makan , ada mangkok bekas makanan yg aku isi bekal masa pergi sekolah minggu lepas , sah2 tak berbasuh sebab dah seminggu kan? Hahaha hebat tak ???  Atok abah ko ah macam ni hebat , orang lain nak exam jugak , takda la teruk macam ko ni setannnnn .. hahaha fatin membebel sambil kemas kertas2 aku yg berterabur tu ..

Dah2  ..ko buat2  la tak nampak ,meh tolong aku buat ni ! Subjek seni yang berhari2 aku buat tapi tak siap2. Haishh

pehal pulak lukisan ni ? Aku bukan ex student seni beb, aku ex student nursing hahaha bongok lah ..kahkahkah Fatin gelakkan aku sekuat hati dia.

ko nak bawa aku pergi gym tak ni ? Kalau nak , better ko tolong, kalau tak aku tak nak pergi.

siut la ! Ko ugut aku ea beb , takpeee   takpeeee ... fatin ambil berus lukisan dan terus tolong aku mewarna lukisan2 aku tu ,  padahal dia memang terror melukis ,cuma bila aku  suruh asyik lah dia cakap dia tak reti ..kalau warna burung pipit aku pandai la kata dia kadang2..siut fatin ,aku tau lah dia jururawat ward lelaki ..hahahaha perangai mace hare  ...

tiittt..titt.. tiba2 phone aku keluar notification wechat ..fatin tengok aku ..oiii ko da reti online ke doe ?? Aku blank ..sebab sejujurnya ,aku , fatin dan 3 lagi kawan lessbie aku kat sini memang tak layan handphone ..dan semua application kat alam maya . Sebab kami rasa hidup dalam  dunia real kami lagi happening , dari asyik dipermainkan oleh lelaki2 durjana dialam maya  diluar sana tu ?!!

ahh sudah .aku jadi blank siak , tak tahu nak jawap apa kat fatin ..errr....**



*sambung lagi ..


Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx