Skip to main content

AKU PENGGUNA TERAKHIR ID RANIA EVANS 6


Macamana you dapat id i ?*Mamat tu pm aku ,lepas dia balas add aku petang tu

Rahsia ! * Ahak !! Ulat bulu naik daun oii, merenyam je ko mia kan?cakap kat diri sendiri ,  kikiki

Ala, cakap je ,bukan i marah pun , i suka  kut ..hehe *Peh ..ayat mamat ni memang tak boleh blah bisik aku

i jumpa  id you kat fb abang you , so i add jelah *betapa aku katakan yg jelas lagi  jujur dong

oh , fb you apa ? You kawan herry ke ? * banyak soal pulak mamat ni

herry kawan akak i , i takda fb , selalu guna fb akak je , kenal yenda ixati ? *padahal aku tahu ,hampir 40% budak kampung Subang kenal siapa yenda !! .tapi aku saja nak jual minyak kat mamat ni so pura2 tanya .

kenal sangat , a ah dia kawan herry , tapi sekarang diaorang kawan lagi ke ? * eahh abang ko ,ko boleh tanya aku ?? Sepak jugak mamat ni karang .

entah la ,i pun tak amek port pasal siapa kawan akak i , sebab akak jenis ada bf or kawan rapat tapi tak suka nak share dengan siapa2 termasuklah i , semua aktiviti alam maya dia adalah rahsia , pelokek akak i tu ..erm * aku termengadu kat mamat tu pulakkk

oh ..okay ,takpa * peh cool je dia jawab siakkk ..i likeeeee kikiki

Esoknya ..esok dan esoknya kita orang still balas2 pm. Bytheway mamat tu budak lepasan SPM dan baru bekerja kat secret resepi sebagai pembancuh kopi ,not bad memang awesome  hasil kerja beliau, aku pun respek kay  dan walaupun aku tahu ,aku tua setahun dari dia , tapi kisah pulak aku ? Hahaha this is Mia !! I don't care who you are !! 😉

Fatin datang rumah !!

woii !! Berendut je kerja ko kan ! Haisshhh ..* johorean je tahu berendut tu apa dan perkataan tu dah hari2 aku dengar dari mulut Fatin. Sejak aku online wechat akak ,fatin senang sangat naik angin . Aku pelik . Kadang tu takda point nak dimarahkan pun dia akan melenting marah . Hal remeh pun jadi isu .

mana ada berendut ,ni adik kawan kak lyen la .adik mr moon akak tu .adoiyai ko ni beb ,apa je salah aku kan kawan dengan lelaki . Sikit2 berendut ,sikit2 bercinta .pehal ko ni kan? Tak puasati cakap je terus terang ,boleh kita settle ! *aku give up dengan perangai fatin sebenarnya .

ko pikir lelaki nak sangat kawan dengan orang jauh macam ni? Diaorang tu tengok muka ada market baru lah say love you,love me ,lepastu jumpa minah baru  real world ,mampus ko kena tinggal nanti  ..haaa aku cakap je ,nanti yang merana tu ko ! Yang sakit tu ko !! Aku memang dah serik kena main dengan jantan2 puaka luar sana ! *fatin naik hantu haritu.aku balas dengan tunduk dan diam

tapi ..kak lyen tak cakap pun budak2 tu kaki mainkan hati perempuan ,yang kak lyen cakap ,kalau nak kenal erti kawan ,join budak2 Subang tu . Diaorang punya friend goal memang awesome *aku terangkan kat fatin apa yang aku tahu je , yg kak lyen cakap je.

Ye ..sis suruh ko kawan je kan? Ada dia suruh ko couple? Ngok aaa ..tak serik2 ko kena main dengan lelaki kan? Lelaki doe ,lelaki !! * adoii pehal fatin ni ? Apa salah aku kawan dengan lelaki ?*celaru*

Beb ,kalau kau nak guna id tu ko on jelah ,nanti aku installkan wechat kat phone ko ea?*ceh aku pujuk fatin ,supaya dia tahu apa yg aku buat bila aku on wechat. Grrr sibok betul la  perempuan sorang ni .

aku ? Online wechat? Oh nooo..sorry beb ,tak nak aku*fatin tolak pelawaan aku

laaa ,bukan ke kau nak tahu apa aku buat dalam tu , so kau guna jelah , atleast ko ada la kawan2 dari luar Johor . Apa sey ,otak gini hebat tapi tak mahu pakai .* ahahaha aku jarum fatin kaw2 punya.

fatin jeling aku dengan muka macam nak telan . aku angkat2 kening,.

acane?mau? Nak mau?* Ahahahaha sakat bagi fatin sakit hati membuak2

grrrrrrrrr ....*bulldog dah mengaum hahahaha

oook , nanti aku installkan wechat kat phone ko ea yunk .pastu aku loginkan sekali , boleh ? *aku makin galak menjarum fatin

arhhh..gasak ko ahh , jangan ko buat bukan2 kat handphone aku sudah ea * fatin pasrah !

Aku bukan budak IT macam ko, setting sana ,setting sini, handphone tu macamana aku beli ,macam tu jelah aku guna , call,sms ,whatsapp , utube , candy crush , lain2? Haremmm..*hahaha fatin buat pengakuan jujur

oook bossss  , i follow your rules *tabik spring kat fatin

fatin tumbuk bahu aku ,peh nak melambung sey badan ni .

Adoii..sakit aaaa setannnn ...*aku menjerit sakit

Haaa kalau aku mati ?? Aaa macamana ?? *aku takutkan fatin

aku tanam !! * fatin jawab macam haremmmm siakkk



**adoii ..jari letih ni banggg, sambung lagi ea? 😘






Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx