AKU PENGGUNA TERAKHIR ID RANIA EVANS 8


Dalam masa 3 bulan dalam kem aku dapat  rasa macam ada  something happened kat luar sana. Naluri aku kuat cakap macam tu . Berkali aku musnahkan andaian tu , kata aku ah maybe just perasaan , tapi  fikiran yang buruk tetap ada . Cukup 3 bulan , aku dah takda mood  nak balik rumah , semestinya hidup dalam kem PLKN sangat2 indah . Hahaha sebab tu agaknya berkali mama pesan , masuk je , nanti awak tahulah macamana suasana kat sana .kalau anak  orang lain boleh ,kenapa tak anak mama?  Yess mama , you are rite ! Seronok duduk dalam kem PLKN  sebenarnya, lagi2 jenis macam aku yang aktif dan kadang2 hiper jugak ahahaha tapi aku hiper aktif part  lain je ea ahaha

Malangnya plan pertama aku gagal sebab mama tak izinkan  aku kerja di Mersing tu  (kawasan kem PLKN ) kata mama lagi ,cukup lah 3 bulan awak jauh dari mama ,ayah , kak Lyen dan adik E . Lepas ni tak payah pergi jauh lagi dah .

Merindu itu sakit kan ma ?

Hihihihi aku dah puas rasa semua rasa rindu yang sakit  tu tapi aku tak cakap siapa2 pun . Tiap malam aku nangis sebelum tidur ,ingat kat mama,ayah, adik E dan kak Lyen . Ingat kawan2 L5 ,ingatkan buah hati si pembancuh kopi jugak !

Malangnya bila 2bulan aku keluar dari kem , ada 1 perasaan kurang senang bermain diminda perempuan aku ..dan tepat sekali .. *buah hati sudah ada yang lain , dan aku tak dapat dah nak buat apa2. Dengan alasan aku terlalu kasar , degil dan agak kurang ajar ,makanya dia reject cinta jarak jauh kami. Logik tak ? Ah lantak , cinta tak boleh dipaksa2 kan ? aku nangis ? Tak !!! untuk merintih meraung sebab kecewa cinta ,bukan aku !! sebab aku tahu yang aku sedang berhadapan dengan manusia bernama lelaki . Ahh ini makan dia !! PADAN MUKA kau Mia !! Hahahahaha gelak puaka sorang2 aku guys !

Serta merta aku teringat kata2 fatin dulu dan aku termenangis juga akhirnya , yeeeeee  AKU MENANGIS SEBAB AKU TERLALU BODOH !! Sangat2 bodoh ..

Lama jugak aku menyepi dari wechat . Akak tahu apa yang belaku , tapi akak tak cakap banyak sebab aku tahu ,selain herry , akak memang sayang sangat2 adik herry tu .sebab apa !? Kenapa !? Aku tak tahu sampai saat ni . Panggilan untuk dia pun akak aku panggil lain , bukan nama yang kawan2 selalu  panggil .Malah akak lebih salahkan aku ,adik dia sendiri .aku tak banyak bunyi dah lepastu sebab kalau aku katakan yang betul pun ,aku tetap salah dimata akak .okay fine !! Mia adik akak ni jahat ! Ijat akak tu budak baik !! Okay orang akur tu kak !? Jerit hati aku sayu dan akak tak dengar akannya.

Berhari2 aku merintih , ada orang kisah ? Langsung tak da !! Thankssssss !!

Aku bawa hati yang menanah tu ke kota Singa. Kat Singapura aku duduk rumah Aunty Lia aku . Adik beradik mama . Seorang single mother beranak 2. Along anak lelaki sulung aunty sudah pun berkerja disalah sebuah syarikat pembuat smartphone dikota ini . Satu hari ,along ajak aku kerja disyarikat dia bekerja ,sebagai promoter . Aku mulanya tak nak sebab takda pengalaman ,tapi along kata ,kalau pandai speaking ,semua akan berjalan lancar .Aku setuju !! Tapi aku cuma bekerja parttime ,sebab aku takda permit nak duduk lama kat kota tu .

Satu hari , masa tu offday aku , tengah golek2 dengan sepupu perempuan aku Dhia sambil layan movie  , mama call ..

Mama : dik ! Awak tahu tak akak awak sakit ? Dari nada suara mama aku dah dapat rasa something tak kena

aku : sakit ?? Sakit apa ma? Sumpah ,Lillah orang tak tahu apa2 pun , aku bersumpah memang aku tak tahu kak Lyen sakit . Hari2 senyum ,bebel depan aku ,macam okay je

Mama : akak awak ada kanser payudara stage 3 ! Mama nangis dan suara mama tenggelam dalam tangisan itu.

aku : WHAT ?!!! Mana mama tau semua ni ?? Siapa beritahu ma ?? Aku mula rasa tak tentu arah , dunia hitam pekat dikeliling aku ,telinga tak dengar apa2 , yang aku bayangkan hanya wajah lembut akak aku ..KAK LYENNN ..😭😭😭😭 ..

**class dah start ea bang , i join class dulu kayy ,nanti sambung ..


Comments