TANYA KHABAR ORANG MALAYA



Hi guys .. pekabo ? πŸ˜† baik ? Sihat ? Okay  just nak tanya tu je ??? hahahahah kay baii!

Sebenarnya aku takda point apa nak taip doe . Tengok tv semua chanel membosankan. Bukak youtube asyik lah tengok cerita hantu , asyik lah cerita cinta , asyiklah asyikk , asyikkkk aaaaasyikkkk , asyiknya bercinta ,bagai dunia milik berdua ,indahku rasa 😍😍

hahahaha layan dangdut sey gua ! πŸ˜‚

Guys  .. fenomena Busan ( taufan ) ,  peserta keamanan ditahan dan dunia dok kutuk perampas kapal , langgar lari  sebiji motor dihighway but brother still berdiri dengan machoo tanpa dapat bantuan orang keliling , dalam meja pulak ada duit beranak pinak sampai 20 juta , orang tu nak putih gebu , kunyah2 putih sudah , orang ni nak sado ,angkat2 longgar seluar  ..arhhhh tu je jajan dialam maya dalam minggu ni yang aku baca. Di facebook , twitter , akhbar online , page2 dan semja lah yang terlibat. Hari2 orang dok update pasal semua tu .  Tapi apa rakyat malaya buat ?

Layan AF la boh ! Ni macam ,gelek2, lompat2,nyanyi2 πŸ‘πŸ‘ ,

Gaduh kat stadium bola sepak  la beb , baru rare ! ✌✌

Cari duit siang malam lah ,berusaha !πŸ‘ŒπŸ‘Œ

tanpa fikir kasih sayang anak bini terabai ?? Alaa  apa susah janji ayang tak curang ! Abang cari duit untuk masa depan keluarga kita , padahal abang layan awek 1 kerja πŸ˜‚πŸ˜‚ .

Okay bang ayang setia , duduk rumah jaga anak2 kita ,padahal ayang pasang 4 skandel kat luar sana  πŸ˜…πŸ˜…

ahh kantoii !!abang kecewa ,pejabat agama jadi mangsa ! File masaalah rumah tangga bersusun padu 2 blok dah tu ! Semua pasal laki buas ,bini tak puas ! Hahahaha nahas - nahasssss.

So harini aku just nak tanya 1 je guys ., apakah korang peka dengan semua tu ?????? Peka kah  pada tiap yang berlaku dikeliling korang ? Apa jadi dengan dunia kita ? Apa jadi dengan Malaya kita  ? Korang kat mana  kah ? Guys ..jika kau seorang lelaki tulin .

Jadilah suami yang penyabar macam Dato Najib
Jadilah pemimpin yang jujur macam Tun Abdullah
Jadilah kekasih yang berusaha macam  Tun Mahadir
Jadilah ketua yang setia macam Tun Hussin Onn
Jadilah ayah yang penyayang macam Tun Abdul Razak
Jadilah  lelaki yang gagah berani macam Tuanku Abdul Rahman


Kenapa aku cakap macam tu ?  Hahahaha korang fikirlah sendiri , semua tu pemimpin kita yang dah berjaya naik kan nama Malaysia di mata dunia ni , aku malas nak cakap banyak ,nanti pendapat kita lain2 . Tapi aku dah layak mengundi doe hahahah beressss 😚😚

Sebelum aku berhenti naip ,just onething , tutup aurat tu wajib kan bang dan andainya isteri lalai ,suami wajib tegur sebab dosa dikongsi bersama nanti. Dan andai suami abai solat , celah mana nak fokus tanggungjawab ? Anak bini tunggang langgang bang .. maaf kalau silap , saya pun tak perasan calon suami saya nanti type apa ? Adoiii ..maaf sekali lagi .😊 mohon yang baik2 buat keluarga kita kan guys .. hari2 nak buat dosa pun tak boleh jugak πŸ˜…πŸ˜…


selamat sejahtera keatas kamu


** ..kay  sleep jap, malam jumaat banyak tanggungjawab nk kasi settle πŸ˜„πŸ˜„


Comments