VAPE HALAL MALAYSIA !



Guys ..terkilan juga aku bila dapat tahu kerajaan Malaya dah tak haramkan vape . Firstly aku fikir vape halal tapi bila dihisap ia jadi haram  ahahaha alkisah  , bodoh yang dibuat2 je kot aku ni . Vaper dah mula seronok lah kan , sebab dah halal ,tapi bagaimana dengan negeri kesayangan aku Johor ? Apakah masih mengharamkan menghisap vape ? Atau terpaksa rombak keputusan tempohari . Ahh aku tahu Sultan kami sudah bersedia dengan keputusan muktamad baginda  . ALLAH HU AKBAR*

Dalam keadaan udara malaya makin sesak dan pencemaran udara dimana2 , keputusan kerajaan kali ni bakal menambahkan lagi jerebu  di kalangan rakyat . Aku over ? Korang lihat je sendiri , sebab aku tak boleh cakap lelebih ,aku tak nampak ,aku jauh dari korang 😢.

Pro dan kontra jika tak melibatkan orang lain , korang boleh je layan , tapi bila korang dok   melayan vape dengan seronok , tapi orang keliling dok maki , marah , naik hantu , better fikir elok2 guys . Sia2 Allah bagi otak yang cantik ,yg elok ,dijunjung indah di bahagian paling atas tubuh badan , ditutupi pula dengan tengkorak kepala supaya selamat , tapi jika korang gagal gunakannya . Rugi guys ..sangat2 rugi .

Seriusly aku cakap dlm blog ni ..aku akan hisap vape andai kata dengan vaping aku boleh hafal surah alQuran menjadi makin lancar . Boleh buat hati aku bersih dan tenang , terang hati , tajam ingatan tentang agama dan boleh lupakan hiburan dunia yang sementara ni  , yep aku akan layan VAPE  ! Tapi mampukah vape dapatkan aku semua keistimewaan yg diatas tu? Korang tau kot the answer  ..aku tak bijak sangat pasal vape ni , so i dont know 😊ALHAMDULILLAH*

Thanks Allah ..

Comments