SELAMAT SEJAHTERA KEATAS KAMU


Morning guys ..

Sebelum dibuai mimpi , izinkan aku merepek kejap dalam blog ni . Sebab lama noo blog ni sunyi .manatah awek bengkel pergi ? Hihi Aku ada je guys . Cuma ke 'ada' an aku tidak sehebat sebelum ni . Ada tapi macam takda . Ahh apa korang kisah ? Ekkk ??

 hahaha 😀

Dunia zaman ini ,macam2 kisah ada kan guys . Manusia , alam semulajadi , dan semua yang terlibat disekelian alam ini dah mula macam2. Kalau korang rajin perhatikan .

Manusia dah bersifat menyerupai haiwan.

Dunia yang merupakan tempat berteduh bersama keluarga dan masyarakat telah dihancurkan satu persatu.

sopan santun dah jadi bahan gelak orang . Kurang ajar telah mendapat pengikut paling ramai .

buat baik , cakap jujur , ikhlas semua tu bakal di undang bahaya .

amanah tak lagi diperlukan tetapi kekejaman mesti jadi hak milik supaya nampak diri sebagai seorang yang berkuasa .

inilah fenomena akhir zaman guys . Kalau korang ada hati dan nilai murni , sila ubah semua yang diatas kepada lawannya . Jadilah manusia yang sama macam manusia . Punya adab ,punya rasa kasih sayang sesama mahluk . Tahu hargai hak orang lain . Tahu apa itu kasihan . Tahu apa itu erti persahabatan dan persaudaraan. Tahu bersyukur , tidak tamak , gunakan akal yang waras .

Guys .. manusia bukan dilahirkan untuk membenci sesama sendiri . Allah cipta manusia untuk mencari 1 lagi matlamat kehidupan . Iaitu hidup selepas MATI . Dan mati itu pasti , jangan buat2 lupa .mungkin hari ini ,mungkin esok pagi ,mungkin jugak sebentar nanti .

Apa bekalan kita untuk Mati ? Pejammata ,tanya hati. Kerana hati punya peti rahsia 1001 rahsia tentang kita. Dihati segalanya bermula .

Selamat sejahtera keatas kamu .😊


Comments